Integrovatelná bezpečnostní opěrka hlavy[:en]Integrable safety headrest

Prototyp zařízení, který byl následně testován v laboratorních podmínkách s využitím testovací metodiky EHK 129. Byly testovány různé sendvičové konstrukce a úhly rozevření opěrky

Prototyp zařízení, který byl následně testován v laboratorních podmínkách s využitím testovací metodiky EHK 129. Byly testovány různé sendvičové konstrukce a úhly rozevření opěrky

V rámci projektu InovaSEED, IA 05 bylo ověřeno speciální zařízení určené zejména pro výše uvedenou skupinu dětských pasažérů.

Integrovatelná opěrka hlavy je unikátním pasivně-bezpečnostním prvkem, sloužícím k ochraně dětských pasažérů motorových vozidel ve věku 9 – 12 let a poskytuje maximální možnou ochranu hlavy a krční páteře dítěte při co nejvyšší míře ergonomie. Návrh konstrukce je koncipován tak, aby výměnu za stávající opěrku ve vozidle bylo možno provést co nejjednodušeji přímo uživatelem. Podstata technického řešení spočívá v opěrce z energii pohlcujícího materiálu opatřené postranními chrániči hlavy, která je na spodní straně opatřena vzpěrami, umístitelnými do stávajících otvorů na zadních sedadlech vozidla.

Sendvičové konstrukce a úhly rozevření opěrky byly průběžně optimalizovány na základě naměřených hodnost zrychlení v hlavě a hrudníku figuríny.

Sendvičové konstrukce a úhly rozevření opěrky byly průběžně optimalizovány na základě naměřených hodnost zrychlení v hlavě a hrudníku figuríny.

Pro maximální účinnost je třeba zařízení doplnit použitím konvenčních bezpečnostních pásů, případně podsedákem. Jedná se o technicky a konstrukčně jednoduché řešení, které bude svojí cenou snadno dostupné uživateli.

Na základě již existujícího užitného vzoru č. 21980 byl vyroben prototyp speciálně upravené opěrky hlavy jako komponenty dětského zádržného systému (DZS), která by měla značnou měrou redukovat možná poranění dětských pasažéru při dopravních nehodách. Ověření účinnosti bylo provedeno pomocí reálných testů (sled-testy ve Zkušebně pasivní bezpečnosti a testy s reálnými vozidly) a ověřeno výpočty a simulacemi. Pro crash testy měl projektový tým přislíbenu součinnost Škoda Auto a.s. ve formě poskytnutí vozidel zdarma.

 

[su_carousel source=“media: 1358,1357,1356,1355,1354,1353″ limit=“6″ width=“1600″ height=“200″ items=“4″ autoplay=“1000″ speed=“1000″][:en]

Prototyp zařízení, který byl následně testován v laboratorních podmínkách s využitím testovací metodiky EHK 129. Byly testovány různé sendvičové konstrukce a úhly rozevření opěrky

A prototype of the device that was subsequently tested under laboratory conditions using the EHK 129 test methodology. Various sandwich structures and angles of the opening of the support were tested

Within the InovaSEED, IA 05 project, special equipment designed for the aforementioned group of pedestrians was tested. The integrated headrest is a unique passive safety feature to protect children’s motorcycle passengers from the age of 9 to 12 and provides maximum protection for the child’s head and cervical spine to the highest degree of ergonomics. The design of the design is designed to make it possible to replace the existing vehicle backrest as easily as possible by the user. The nature of the invention lies in a backing of energy-absorbing material provided with lateral head protectors which is provided on the underside with struts which can be fitted into the existing holes in the rear seats of the vehicle

Sendvičové konstrukce a úhly rozevření opěrky byly průběžně optimalizovány na základě naměřených hodnost zrychlení v hlavě a hrudníku figuríny.

Sandwich structures and support opening angles have been continuously optimized based on measured acceleration ranges in the head and chest of the manikin.

For maximum efficiency, the equipment needs to be supplemented by conventional seat belts or a seat belt. It is a technically and structurally simple solution that will be readily available to the user at its cost.

Based on the already existing utility model No. 21980, a prototype of a specially adapted headrest was made as a component of the child restraint system (DZS), which would greatly reduce possible injuries to children in traffic accidents. Efficiency verification was performed using real-time tests (pass-by-pass tests and real vehicle tests) and verified by calculations and simulations. For crash tests, the project team has promised the cooperation of Škoda Auto a.s. In the form of free vehicles.

 

[su_carousel source=“media: 1358,1357,1356,1355,1354,1353″ limit=“6″ width=“1600″ height=“200″ items=“4″ autoplay=“1000″ speed=“1000″]