Centrum kompetence automobilového průmyslu Josefa Božka[:en]Josef Božek Automotive Industry Competence Center

Inovace v konstrukci vozidel a hnacích jednotek se spalovacími motory i elektromotory pro snížení spotřeby fosilních paliv a emisí, maximální bezpečnost, pohodlí a rozkoš z jízdy, přizpůsobení požadavkům legislativy i interakci s infrastrukturou a dalšími vozidly a konkurenceschopnost i na rozvojových trzích. Dvojí řád vyvíjených inovací pro bezprostředně aplikovatelný výstup nebo podklad pro následný vývoj. Využití znalostní databáze jako integrujícího prvku komplexního tématu a širokého týmu.

Cílem jsou inovace v konstrukci vozidel, hnacích jednotek a prvotních výkonových zdrojů pro

  • snížení spotřeby fosilních paliv a emisí CO2 – o 5%/5 let do r. 2015 s následně 2019 pro pohon spalovacími motory a nejméně o 50% pro spalovací motory na obnovitelná paliva nebo elektromobily (ve smyslu WTW) do r. 2017,
  • emisní parametry (EURO 6+) do r. 2015,
  • maximální bezpečnost, pohodlí a rozkoš z jízdy pro zákazníky různého věku a zvyklostí, zajišťující prodejnost v etapách do r. 2015 a do r. 2017
  • pružné přizpůsobení proměnlivým požadavkům legislativy i interakci s infrastrukturou a dalšími vozidly s ohledem na reálnou spotřebu TTW, emise a integrovanou bezpečnost do r. 2017
  • konkurenceschopnost i na rozvojových trzích (vhodný poměr cena/užitná hodnota) do r. 2017.

Inovace spočívají ve dvou úrovních, jakožto bezprostředně aplikovatelný výstup nebo podklad pro následný experimentální vývoj.

V souladu se strategií průmyslových partnerů jsou dílčí cíle orientovány na další zvyšování kompaktnosti hnacích jednotek (podle stupně inovace 2015 a 2017), lehkou stavbu karosérií (2017), použití alternativních paliv obnovitelných i nekonvenčních pro spalovací motory (2015) i elektrické pohony včetně hybridních (2017), integrované prediktivní a adaptivní řízení vozidel (podle stupně inovace 2015 a 2017), větší podíl informačních technologií v levných vozech a zlepšenou bezpečnost vozidel (2017).

Základem rychlého a účinného řešení těchto problémů je výzkum prostředků pro integrované použití modelování simulacemi a experimenty spojenými se systematickým využitím předešlých zkušeností. Proto jsou dalšími dílčími cíli vytváření VaV nástrojů (metod simulace o různé úrovni i experimentů a metod ukládání dat i znalostí – 2015 a 2017), jejich ověřování při krátkodobě orientovaném experimentálním vývoji, přinášejícím kromě toho okamžitě realizace výrobků (první 2014), a jejich aplikace pro strategický aplikovaný výzkum inovativních konceptů budoucích vozidel (2017).[:en]Innovations in the design of vehicles and propulsion units with internal combustion engines and electric motors to reduce fossil fuel consumption and emissions, maximum safety, comfort and pleasure, adaptation to the requirements of legislation and interaction with infrastructure and other vehicles, and competitiveness in the development markets as well. A dual order of innovations for an immediately applicable output or background for subsequent development. Using the knowledge database as an integrating element of a complex topic and a broad team. The aim is to innovate in the construction of vehicles, power units and primary power sources for

  • reducing fossil fuel consumption and CO2 emissions by 5% / 5 years by 2015, followed by 2019 for propulsion by combustion engines and by at least 50% by 2017 for renewable fuels or electric cars (in the WTW sense)
  • emission parameters (EURO 6+) by 2015,
  • Maximum safety, comfort and pleasure of driving for customers of different ages and habits, ensuring salesability in stages by 2015 and by 2017
  • Flexible adaptation to the changing requirements of legislation and interaction with infrastructure and other vehicles with respect to real TTW consumption, emissions and integrated security by 2017
  • Competitiveness in developing markets (appropriate price / utility ratio) by 2017.

Innovation consists of two levels, as an immediately applicable output or background for subsequent experimental development.

In accordance with the strategy of the industrial partners, the partial objectives are aimed at further increasing the compactness of the drive units (according to the degree of innovation 2015 and 2017), the light construction of the bodies (2017), the use of alternative and unconventional fuels for internal combustion engines (2015) 2017), integrated predictive and adaptive vehicle management (by 2015 and 2017), a greater share of information technology in cheap cars and improved vehicle safety (2017).

A quick and effective solution to these problems is based on the research of resources for the integrated use of modeling simulations and experiments associated with the systematic use of past experience. This is why other R & D tools are created (simulation methods at various levels and experiments and data and knowledge storage methods – 2015 and 2017), their verification in the short-term experimental development, also bringing immediate implementation of products (first 2014) For Strategic Applied Research on Innovative Concepts of Future Vehicles (2017)